tisdag 22 oktober 2013

Påkörd, regn och aerofrilla

Vad tusan hände med vädret?! + 7, regnar småspik och blåser djävlar. Fy råttan.. 
Nä vi tar det intressanta i detta. Körde brickpass idag, 60 cykel och 45 löpning.
Jag hoppar över cykeldelen och kliver rakt in i fartleken under löpningen. Genomblöt och frusen hade jag ca 10 min kvar när jag skulle korsa en anslutande väg. Det är inget speciellt, utan bra uppsikt och övergångsställe. Jag springer inte, utan små joggar uppe på trottoaren och skall just korsa vägen när det kommer en bil som ska ansluta till huvudleden jag springer längstmed. Noll koll har killen! Hade jag inte haft spänst som en bergsget och glidit över motorhuven likt Ronny och Ragge men i spandex istället för jeans och boots hade sagan varit slut där.


Jag ger inte honom en blick, inget! Bara kör vidare. Hade jag stannat hade det troligen smällt. Rak höger, 3 snabba jabbar och en spark mellan benen. Lobotomera hjärnan med radioantennen. 



Väl hemma. Blöt och upprörd!

Passade på att vara till frisören och skaffa en aerofrilla.


Snabbaste frillan, ever! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar