söndag 13 oktober 2013

Dag 2 Rekreation

Jag kände att gårdagen gav mig kraft och energi samt att det var skönt för själen att vistas i skogen. Givetvis var det bara att spinna vidare på konceptet så länge det fungerar, så skogen idag igen!

Vi drog ganska tidigt till Ågesta och Emelies hemmatrakter runt Ågestagård. Så när ni piskar lagg runt i Ågesta kan ni tänka på att det är Emelies marker som storlappen indirekt är ägare till då. 


Vi traskade runt i ca 3 km innan vi kom till en liten sjö där vi rastade. 


Det första jag gjorde var givetvis att göra en präktig bras! Ni känner väl till uttrycket - vit man göra stor eld, sitta långt borta. Röd man göra liten eld, sitta nära. 


Korv och kaffe var på menyn


Ja och den obligatoriska jag var här bilden..


Emelie hade med en påse och lyckades dra ihop nästan 1 l svamp. OBS! Ser ni vad det är för väska? 
Tillbaka till bilen hade vi nog avverkat 7-8 km i skogen och Dogge gick nästan allt själv, någon liten tur på pappas axlar. Ja ni vet axlarna som är för stora för Vällingbybadet. 

Jag gillade naturen där och tänkte att man kanske hinner köra en 5 h löpning där innan vintern. Måste bara bli frisk...och jag har bestämt mig för att vara frisk imorgon.

Får passa på att gratta Carl Brummer som knep en fin 4:e plats på Hawaii igår! Grattis mannen. 

Ses! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar