måndag 7 oktober 2013

Jävla idioter!

Alla skriver om barn som mobbar barn i skolan och på fritiden. Idag har jag upplevt något som jag aldrig hört om eller trodde att jag skulle höra om och än mindre uppleva! Vänner låt mig ta detta från början. Måndag som alla måndagar 2 år bakåt innebär det simning. På mitt program stod det

2x25 100
2x25 200
2x25 300
2x25 400
2x25 500
2x25 450
2x25 350
2x25 250
2x25 150

Jag kan tänka mig att pensionärerna hade ett lika inrutat pass men något kortare. Jag springer in i omklädningsrummet, sliter av mig kläderna så knapparna yr runtom mig. Först i vattnet! Lägger mig i en av de tre "dubbelbanorna" som finns och hinner göra några längder innan folket kommer. Jag märker att de nytillträdda är uppenbart irriterade över att jag finns i vattnet, de klagas på att jag stänker och tar plats?! Tar plats? Va fan!! Jag har en axelbredd som ett sugrör med en finne på och lägg där till att jag drar armen kanske 20 cm utanför. Jag tar max upp 50 cm vilket ska jämföras med de andra som simmar bröstsim, minst 1 m.

Vid ena vändningen uppstår det lite trängsel och nu händer det grejer. De lägger sig på bredd och tar upp hela jävla bassängen! De riktar medvetet sparkar mot mig, de väsnas och skapar en stämning som är hatisk. Jag tror inte att de skulle ha brytt sig speciellt mycket om HLR om jag fallit till botten.
Jag har all respekt för äldre och tycker absolut att de har rätt att vistas i badhusen. De kanske tillochmed har lite mer rätt än mig, men sättet det gör det på! De kan be mig ta en annan bana om det fanns fler "snabb simmare" i någon annan del av bassängen, men nu var hela bassängen full av gamlingar, så alternativen var få..
 
Så summan är att nu är det krig mot de jävlarna och givetvis skall detta anmälas till Stockholm stad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar