tisdag 15 oktober 2013

Svar från Vällingby simhall


Ordning i Vällingby. 

Då har jag fått svar på min mejl om pensionärsupproret på Vällingby simhall. Förhoppningsvis blir det bättre snart. 
Jag vill bara påpeka att jag absolut inte har något emot pensionärerna. Efter träningen badar jag alltid bastu med dem och det är en trevlig stämning där. Detta handlar enbart om ordningsregler och ingen personlig vendetta! 

Ni får scrolla ner för att börja läsa mejl 1.


Mejl 3

Hej Johan!

Först vill jag be om ursäkt för sent svar. Sen vill jag tacka dig för dina synpunkter, det är alltid viktigt för oss att få in dessa.
Vårt mål är att alla ska känna sig välkomna hos oss och jag förstår dina synpunkter och kan tycka att det skulle vara bra med en snabb bana i mitten av bassängen.
Jag kommer att ta detta men berörd personal och se vad vi kan göra, självklart är det inte okej för våra morgonbadare att bete sig som de gjort.

Jag hoppas att i snar framtid blir bättre motionssimning för dig här i Vällingby sim-& idrottshall.

Mvh
Linn Fremberg, Anlägningschef 
Idrottsförvaltningen, 
Vällingby Sim-& Idrottshall


Mejl 2

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Johan Korsvik 
Skickat: den 14 oktober 2013 18:48
Till: Linn
Ämne: Re: 

Hej Linn,

I första hand undrar jag om du läst mitt mejl och i andra hand om ni kommer göra något åt saken? 

Med vänlig hälsning, 

Johan Korsvik


Mejl 1
7 okt 2013 kl. 18:26 skrev "Johan Korsvik"

Hej Linn,

Jag vill ta upp en sak med dig som inträffade idag. Jag kom till badet och var först i vattnet vid 0635. Ja la mig intill ett rep i en av de 3 banorna som fanns utsatta och han simma ett par längder innan det började ploppa upp folk. Jag såg tydligt på de äldre gardet att de var märkbart irriterade över att jag fanns i vattnet. Jag kände tydligt hur irritationen av min närvaro steg för varje minut jag var där. Detta slutade med att de övriga mobiliserade sig till en enad attack och la sig på bredd och tog upp exakt hela bassängen likt en stor plog. 
Jag har all respekt för dem och kan även ha visst överseende till att de har mer rätt än mig att vistas i badhuset. Men då vill jag även få pensionärsrabatt på mitt årskort. 
Jag hade önskat att ni kanske kan lägga ut ett rep till och skapa en bana för "snabb sim" och gärna att badmästaren kanske tittar till ordningen i bassängen ibland, jag vet av erfarenhet att snabb banorna respekteras inte så ofta. 
Jag vet att det är hårt tryck på våra simhallar och har full förståelse för det, men jag hoppas att ni tar detta på allvar och gör att även jag kan känna mig välkommen på er anläggning. 

Du kanske har hand om flera anläggningar men detta hände i Vällingby idag den 7 okt mellan 0630-0730

Med vänlig hälsning, 

Johan Korsvik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar