måndag 8 oktober 2012

Run to the forest

De flesta känner till Run Forrest, Run. Meningen kommer från filmen Forrest Gump där Tom Hanks spelar just Forrest.
Forrest har inte alla hjärnceller sorterade som alla andra människor, men han är glad ändå och han tar sig igenom livet på ett sätt som ingen annan. Hans mamma har gett honom en handfull råd som han lever efter och de tar honom igenom de mest underliga situationer.

Nu ska inte detta inlägg handla om filmer eller lustiga personligheter utan just Run to the forest!
Jag tycker personligen att jag springer för lite i skogen, inte efter någon stig eller tillrättalagd bana utan skogen. Mellan träd, under grenar, över stockar och stenar, zick-zack över en ås för att få lite backar. Nyttan som du får genom att springa i skogen är överlägsen ett traditionellt långpass om du frågar mig, iaf under den här tiden av året.

  • Du bygger upp fötter och leder
  • Naturliga rörelsemönster som inte är tillrätta lagda
  • Upplevlesen
  • och 1000-tals punkter till

 
Jag körde just ett sådant pass under gårdagen runt Boo-leden och Kummelnäs och tycker att du skall testa på det. Tänk på att det inte handlar om att samla km eller olika km/min som räknas, utan lufsa runt med ca 65-75 % av maxpuls. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar