söndag 7 oktober 2012

Fredag, lördag och söndag

I fredags blev jag 36 år och detta skulle givetvis firas! Festen började med ett benpass from Hell! Om du håller uppsikt på bloggen så kommer troligen den bäst övningen för baksida lår att presenteras under veckan. Don´t miss it!
Jag och Emelie drog till East och käkade en underbar middag, inte den mysigaste miljön men grym mat! Kvällen avslutades på Grand Hotell med de 3 livselementen vin, vatten och kaffe.


Dagen där på skulle Emelie på Öl mässan så jag och Dogge drog till stan för att handla mat inför kvällen. Vi började med att äta Köttbullar och mos på saluhallen men Dogge hittade hårtbröd och åt det istället. 95 spänn åt skogen..
Jag han tom foga om 1/2 skorstenen innan det var dags att börja laga mat.
De 5 små grisarna Julie, Jimmy, Sebastian, Mercedes och Rikard skulle komma över på middag så det var bara värma upp pannorna.


Till huvudrätt blev det Wienerschnitzel med potatis, kapris och citron. Amaronenfick följa med på bilden för att den är så bildskön.. Givetvis dricker man öl till detta.

Efter maten var det dags för något sött och jag körde på ett säkert kort, blåbärspaj.


Tyvärr så blev den ingen bild på pajen när den var klar, så låt fantasin flöda.
Jag kan säga att klockan 2130 var jag helt jävla slut! Jag hade inte en chans att hålla ögonen öppna och gick ner till Dogge fast gästerna var kvar.

Vaknade ganska utvilad idag och drog en joggingtur på 90 miuter i helt ospårad terräng. Backe upp och backe ner tills jag inte orkade mer.. Jäkligt skönt att köra offroad undre hösten och givetvis bra för fötterna. Efter träningen drog jag och Douglas ut i skogen och grillade korv! Jäkligt kul att sitta där och titta på fåglar och annar djurliv. Många som stannade och tyckte att jag var en bra förebild, du kan ju tillochmed göra eld sa någon. Då skulle de veta hur många hektar skog jag har eldat...

 
Dogge bränner på sin korv, 3 åt han. En sak är dock säkert att det är inte många två åringar som grillar sina egna korvar.
 
 
Nu är det bara att slappna av och invänta solsidan som börjar kl 2000.
 
Glöm för all del inte att titta in här under veckan! Det är även kickoff med Clas och den utlovade benövningen.
 
 
Ps ser ni löparen i bildens övrekant? Det var Hellasloppet och Douglas tokhejade på alla tills han tappade rösten.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar