måndag 22 oktober 2012

2 veckor bakom ryggen

Idag är det 14 dagar sedan jag och Clas började träna tillsammans. Nja träna tillsammans är väl att ta i, han skriver på pappret och jag tränar.

Ett veckoupplägg ser ut enligt följande:

2 pass styrka
2 pass simning
2 brickpass cykel + löpning
1 löppass
Totala träningstiden hamnar kring 8 timmar/vecka.

I den fasen som vi befinner oss nu i händer det inte speciellt mycket under träningarna. Man rullar mest på och undeviker all träning som skapar mjölksyra. Under styrkan kör vi mycket grenspecifikt och skippar allt som gör att jag ser snygg ut på bryggan innan start. Tjurskallig som man är så ändrar jag givetvis på vissa av hans övningar och kör mina egna.

Exempelvis

Rodd i maskin byts mot Rodd hantel och rodd med stång.
Latsdrag - Chins
Rak pull ower - pull ower med hantel
Knäböj - Böj i Smith, med stång ovan huvud, benpress
Tror att det är bra att rulla runt på likande övningar för att inte falla in i någon rutin då man kör så få övningar.

Idag startar den andra 2 veckors perioden i träningen och jag kan inte se några större ändringar, ska göra ett löptest under nästa vecka. Det är lite skillnad mellan hur jag tränar idag och för ett år sedan. Förra året ville jag springa snabbt på 10 km, 1/2 marathon, marathon, Ironman, Olympiskdistans.. Ja ni fattar! Nu tränar vi inför Ironman. Visst känns det lite tråkigt och tomt att inte köra lika mycket renodlade löppass och givetvis saknar jag 8x1000 m. Jag är dock inte det minsta orolig för att jag inte kommr att prestera till sommaren och de snabba passen kommer, nog...Men några rekord på maran eller lidingö är jag skeptisk till.

Nä nu är det dags att jobba lite.

See U.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar