tisdag 2 oktober 2012

Lidingö del 2, för lite glädje


Lidingöloppet, lite mer
 
Jag gick bak ett startfält från 1B till 1C för att hålla igen lite i början.


0-5 km snitt puls 173, snitt fart 4.36

Rullade på bra, var lite dåligt uppvärmd.

Inga känningar någonstans men banan var lerig och trångt  

 

5-10 km puls 175, snitt fart 4.45

Det är några jobbiga backar som ska passeras och jag fick känningar i vaden. Tror att jag springer och kompenserar detta som resulterar i en extremt stor blåsa under vänsterfot.

Väl nere vid Lidingövallen rullar det på.

 
 

10-15 km puls 174, snitt fart 4.50

Något plågad av blåsan som gör att jag ”små haltar” när jag springer. Känns annars bra.  Kanske jobbigt parti med ett böljande landskap där man aldrig får något flyt i löpningen.

 
 

15-20 km puls 170, snitt fart 5.18

Ett besök bakom en rotvälta och tömma magen, kanske tappar 1,5 min. Börjar känna mig plågad och sliten, klämmer en gel som hjälper.


 

20-30 km puls 170, snitt fart 5.21

Går upp för Grönstabacken och väl på toppen tar det lite längre tid än väntad att komma igång. Tycker annars att det rullar på bra och går första ”knicksen” på Abborrbacken och Karinsbacke. Känner mig sliten och det gör ont i foten. Lyckas ändå göra någon form av tempoökning sista 2,5 km.
 
 
 

Går i mål på 2,29 vilket är 1 min under förväntade tiden.

 

Sammanfattningsvis kan man säga att man inte är tränad för så mycket backar som ger blånaglar. Känner att det har varit dåligt med långpass på löpningen den sista tiden, ändå nöjd att jag klarar av att hålla över 170 i snittpuls. Kan även ha fått ”hjälp” av förkylningen, kanske 165 hade varit mer riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar