torsdag 25 oktober 2012

Personlig läkarvård

Mitt öga svider, mitt öga är rött och gör ont. Backar bandet ca 15-20 dagar. Jag får ögoninflammation och kör den det vanliga bestyren. Ren handuk, byta sängkläder, tvätta ögat utifrån och in. Jag gör allt men det släpper inte. Åker till läkaren och får ögondroppar som jag använder upp. Ingen förändring. Jag åker in idag igen och träffar en ny läkare och hon säger att de dropparna som jag fick var "standard droppar" med ett smalt spectra. Varför ger man standard droppar om pasienten har gjort allt för att bli av med det? De åtgärder som jag gjort ovan tar ju bort standard bakterie.
Samma sak var det i våras när jag fick hosta, standard medicin som byts ut.
Tänk vad jobb, lidande, sjukdagar och antibiotika vi skulle spara om alla hade en personlig läkare.


2 kommentarer:

  1. Och om läkarna kunde behandla patienter personligt istället utfrån standard formulär A1!

    SvaraRadera