söndag 28 oktober 2012

Målgång, barnsjukdomar, sur och pensionärs symdrom

En spännade helg måste jag säga! I fredags skulle jag lägga om till vinterdäck men hade tagit fel på tiden, närmare bestämt 3 dygn fel.
Jag passade på att göra klart stegtävlingen och gick i mål på fredagskvällen, 26100 är mitt stegsnitt/dag under tävlingen. Jag tror att jag får ihop ca 7000 steg/dag genom gång och resten är från träningen. Dock så drog jag på lite extra under fredagen och fick ihop 61575 steg vilket motsvarar 3 h och 20 min löpning.
Onödigt att säga men, ja jag vann.

Ni som har följt bloggen vet att jag har haft något skit i ögat som har kommit och gått. Nu har det gått så långt att jag fick åka in till ögonakuten. Jag träffade en dansk docktor som lovade att den nya salvan skulle hjälpa. Jag lovade att hjälpa honom tillbaka till Danmark om så inte var fallet.

Ful från födeseln, ännu fulare sjuk!
OBS kolla blåsan under ögat.
 
 
Jag har ju åkt skyttetrafik mellan olika läkare och sjukhus. Detta har resulterat i att jag har fått något som jag trodde att bara pensionärer och syster Anna hade. Högkostandskort på landstinget.
Snacka om att jag skall undersöka mig nu!
 

Vi som har detta kort väljer att kalla det för VIP-kort till LT.
 
Jag har även kollat om jag är sur i kroppen och det är jag tydligen oxå. Jag ska försöka ta tag i detta under veckan. Någon som känner till ett bra cykelpiller för detta?
 
När man har gått igenom allt detta så tror man att söndagen skulle bli lugn och skön. Drog till Sickla och köpte en ny Blaser och lite annat smått och gott. Väl hemma så spyr Dogge ner allt i hallen och dessutom fyller han upp mina skor till bredden. Jag kan berätta att spya på värmegolv luktar väldigt unket och illa..Tar upp honom och skall tvätta av spyat när jag hittar 3 stycken blåsor på kroppen. Kan det vara vattenkoppor på G?!
 
JAG ÄLSKAR DIG DOUGLAS...
 
Nu kan det inte hända mer, eller?! Kanske tven pajar till Volvo och Mc Dounalds reklamfilm med Solsidan inslag.
 
Från en pigg 36 åring med pensionärs symdrom, spyor, sur kropp och vattenkoppor på ingång. Nä jag är inte bitter....
 
 
 

1 kommentar:

  1. När the båtten is nådd kan det bara bli bättre!
    Att bero på försurningen så måste du köpa kalk och björkaska

    SvaraRadera