onsdag 17 oktober 2012

I dare you!

I dare you all!

Jag är ingen crossfit kille, men kom igen hur svårt kan det vara?! Nä skämtar bara, säkert jättetungt...

Är ni med på ett litet test under säg 3 månader?

Vi kör nedanstående program och ni rapporterar in med ca två veckors intervall. För att ingen ska känna sig uthängd presenterar jag bara förändringen av tiden i % eller sekunder. Så kör du detta på 10 minuter eller 20 så spelar det ingen roll



Du börjar med att kör 400 m på löpband eller bana. Därefter kör du 5 snabba armhävningar och 10 knäböjningar, se filmerna för exakt utförande. Du kör detta 5 varv utan vila och mäter den sammanlagda tiden. Klart som korvspad?

Filmer

 
http://www.youtube.com/watch?v=gAa-x7aevns

Hur kommer jag att köra detta? - Ja jag kommer inte träna Crossfit utan kör detta i samband med simning eller styrka.

Vilken förändring väntar jag mig? - Borde kapa 20 sekunder, minst.

Är detta en tävling? - Absolut!

När startar den? - Under nästa vecka, vi kör inte med exakta datum.

Hur anmäler jag mig? - Mejla johan.korsvik(at)veidekke.se



Vilka är på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar