tisdag 31 december 2013

Tack 2013 hej 2014

Bara timmar kvar av året! Vet inte hur jag ska sammanfatta året som gått så jag låter bli, just nu. 
Jag han med att sätta ett nytt PB förra veckan. Man läser nästan dagligen om folk som gör mer och längre av detta. Men jag är nöjd! Jag har inte högre krav här. 
Resultatet var taget på Erikdalsbadets 50 m bassäng. Jag passerade 4000 metersvallen under ett passa,nämligen 4050.. 

Passet jag körde såg ut enligt följande
3x500 m progressivt 
Huvudserien 
16x50 4(50 hard, 50 Steady, 50 Easy, 50 Steady)vila 10
12x50 4(50 hard, 50 Steady, 50 Easy) vila 15
8x50 4(50 hard, 50 Easy) vila 20
4x50 hard vila 25
Sedan fyllde jag upp till 4050 m. 

Idag passade jag även på att köra ett cykelpass med fokus på styrka som avslutades med 4 km löpning. 
4x4 km där första km går uppför (ca 80 rpm) och sista 3 km körs i tröskelwatt.
Sedan kom ett block där jag varvade mellan 65 rpm och 80 rpm i olika intervaller. 
Ja ganska svårt att beskriva i text..
Löpningen var väldigt enkel med ca 4 km med fokus på lågpuls. Snittade 4:50 min/km. 

Imorgon blir det vilodag och på torsdag är det löptest på bandet. Minns ni testet jag skrev om tidigare? Undra om jag blivit bättre? Hoppas..

Nä nu skall jag gå till köket och börja med maten. Råstekt potatis och Oxfilé blir det. Så jäkla Nice att kunna öppna frysen och välja vilket kött man vill ha. Ja dessutom av bästa kvalité! 
Givetvis blir det vin till.

Gott nytt år på er!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar