söndag 15 december 2013

SOS, mek och bastu

Vi hade planerat in en trainerkväll med bastuinvigning hos en kompis, men en förkylning satte stop för cyklingen. Jag trotsade ösregnet och tog löpardojorna istället och fick ihop nästan 19 km inkl några backintervaller. Alla vet vad SOS innebär inom löpning? Spring och skit. Fick en akut löparmage som bara bubblade till. Svängde 90 grader ner i diket och 30 sekunder senare var jag uppe i samma tempo igen. 
Väl framme slog vi våra kloka huvuden ihop och bytte däck och installerade hans trainer klart.


Jag måste erkänna att jag är ganska avvis på deras gym i källaren! 

Vi körde även 500 m rodd tävling och jag trodde att jag skulle dö! Det var så mycket syra i kroppen, fy fan! Jag torskade med 1 sekund. 


Vi badade inte i bubbelpoolen men bastun invigdes med två öl och massa skitsnack om jobb och träning. 


Kvällen avslutades med grillat, ugnsbakad potatis och vin


Jag ger gymet, bastun, maten och kvällen 5 av 5 Vitargo. Grymt kul! Behöver jag säga att vi inte avslutade på Stureplan? Jag tog en taxi hem efter Så mycket bättre. 

Höres!

Johan 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar