måndag 9 december 2013

Ny tideräkning

Idag börjar en ny tideräkning för mig och även för världens bästa löparbutik Runnerstore!

Jag har sedan tidsbegynelsen kört med Polar. Jag har följt deras utveckling från ax till limpa, ja alltså från enkla pulsklockor till mer avancerade gps klockor. Jag hävdar ännu att Polar har de bästa pulsfunktionerna med ligger efter i kommunikationen. De använder WIND för att kommunicera med pulsband, kadens, wattmätare vilket gör utbudet väldigt smalt. När man har nördat ner sig i triathlon inser man att det finns oändligt med viktig extra utrustning att kitta cykeln med.. Nä skämt och sido. Men antalet wattmätare blir betydligt fler om man kör ANT + och givetvis blir priset mer överkomligt då. 
Så när det ända var dags att byta klocka slog jag till med en...

Garmin 910XT 
Jag hoppas att jag blir nöjd med klockan. Lovar att återkomma med utförlig jämförelse med Polar.

Ja även löparbutiken Runnerstore har flyttat till nya lokaler på Regeringsgatan vid Gallerian. 
Lokalerna är något mindre än de gammal och därför har skidorna fått flytta ut. Snyft..


En egen vägg med, kompression...


Bästa väggen. Men varför så många modeller? Man behöver ju bara DS Racer och DS Triner... 

Jag önskar Micke & Co lycka till!

Myrhälsningar

Johan 

ANT-hälsningar för er som inte kopplade... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar