lördag 28 december 2013

Back in town

Då var man tillbaka i Spånga. Lämnade igår ett Kiruna med massor av snö och - 5 grader, landade 1,45 senare i ett grått Stockholm med ösregn och + 4.
Tyvärr så blev inte vår julresa som planderad då både Anna och Dogge blev sjuka. De låg nästan hela julen nedbäddade. Tur att det han öppna julklapparna iaf!


Korvatunturi Tomten, 245 år gammal.

Jag han dock göra några pass där uppe och under ett pass tänkte jag springa alla byns vägar. Dessvärre hade det fallit ca 10 cm blötsnö under natten och alla vägarna var inte plogade och de som var plogade var glashala! Jag kämpade mig runt de flesta vägarna med en sko full av blod och livet som insatts..
Här finns en länk till passet, hoppas den fungerar!

http://connect.garmin.com/activity/420510703#.Ur6VtkBIPpo.blogger

Hör ni, inte många dagar kvar av 2013. Inte nog med att man ska lära skallen att skriva 2014 så går träningsfasen in i steg 2 den 1/1. Kanske är det lite klyschigt att byte fasen just i början av ett nytt år, men då får det vara det..
Nu handlar det inte om några jätteförändringar för oss träningsnördar, iaf inte för mig. Jag plockar bort ett styrkepass och ett cykelpass blir ett brickpass genom att jag lägger in 30 min löpning. Jag kommer att fortsätta bygga på mina långpass och räknar med att passera 2,5 h löpning och 3 h cykel i slutet av januari. Alltså inte i brickpass då.
Jag kommer att börja tänka på kosten lite mer. Det är några kilo som skall bort innan sommaren och det är bättre att ta det under en längre tid än med någon diet i slutet. För alla vet väl att dieter och idrott inte hör ihop.
Jag kommer dock att lyxa till det till nyår och hoppas på att jag hittar dessa.



Någon som vet ett systembolag som har dessa på hyllan?
 
 
Till detta skall vi givetvis äta något fint och gott! Jag tycker att det känns extra bra när man vet varifrån köttet kommer. Jag vet att mamma Mu har haft det jäkligt bra, hon har gått fritt på stora ängar, endast ätit det som finns där ute. Det finns inget som slår en köttleverans som kommer så här.
 


Köttfärs, Oxfilé, Högrev, Bog och massor av annat.
 
Nä nog om det. Måste gå och klämma en kaffe!
 
Ha det!
 
Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar