torsdag 27 december 2012

Då var vi igång

Första dagen på jobbet. Omöjligt att sova inatt då man givetvis var rädd att försova sig. Men det är ju lika troligt som att sanden skulle ta slut i Sahara!

0545 sladdar man in på kontoret och möts av detta på dörren.

Björn är den som är starkast misstänkt
 
Annars är det mesta sig likt. Kaffemaskin, datorn och ensam på plats.
 
Jag tänkte berätta lite om ett pass jag körde på juldagsmorgonen. Jag drog ut tidigt och mötte de döda påväg hem från Julottan. Snön yrde och vinden piskade mot ansikten. Det är vid tillfällen som dessa man skrattar sig lycklig att man har s.k snöstormsögon. Dessa ögon är små och likar ett minustecken men är fantastiskt bra på fjället och totalt värdelösa på krogen då "halvljuset" går på efter en öl. Givietvis tas man för ett fyllo och blir utkastad!
Passet skulle delas upp i tre delar och den totala tiden skulle vara 1.45.
 
Första delen skulle hållas i zonen Easy och pågå i 30 min
Andra delen skulle gå i zonen Steady vilket motsvarar IM ansträngning. Oxå 30 min
Tredje delen skulle jag hålla samma fart som i tvåan men pulsen får bara öga 5 %
 
 
 
Om du kollar på första delen så sprang jag 30 min med en snittfart av 6:15 och 145 i puls
Andra delen 30 min snittfart 6:00 puls 155
Tredje delen 30 min 5:36 puls 157
 
Jag lyckades alltså höja farten från 6:00 till 5:36 tempo med bibehållen puls. Jo jag tackar!!
Nu ska man inte stirra sig blind på själva farten (långsam9 då förutsättningarna var orkan och 10 cm nysnö på vägarna.
 
God fortsättning alla läsare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar