tisdag 11 december 2012

Placeboeffekt?

Inför resan köpte jag boken Born to Run, jakten på löpningens själ som beskriv enligt nedan.

I ”Born to run. Jakten på löpningens själ” reser författaren Christopher McDougall till Mexiko där han träffar tarahumara, ett indianfolk som springer med bara sandaler på fötterna och ändå är snabbast i världen på extrema långdistanser. Boken är ett uppsluppet och besjälat hyllningsepos till löparglädjen.

Jag började läsa redan på planet och tänkte att jag ska testa vara barfota så mycket som möjligt här. I ca 3 veckor har jag haft ont i insidan av knät och efter 4 dygn barfota, allt borta! Jag tränar, går, springer, leker här. Ja allt är nästan exakt som hemma! Beror den snabba läkningen på barfot gång och endast flippisar när det behövs? Ja löpningen kör jag i mina snabba skor, de jag brukar ha upp till 10 km. Fjäderlätta utan uppbyggnader.

You tell me.

Nu är klockan här 0517 och jag ska ut på morgonjoggen. Ska försöka springa på alla vägar här idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar