söndag 9 december 2012

Varaner, mangroveträsk och en trasig traktor

Då var man på plats i paradiset. Flygresan gick väldigt bra och Douglas var riktigt duktig. Väl framme på hotellet var vi alla lite tagna av tidsskillnaden och det blev en tidig kväll.



Första morgonen på plats börjades 20 min lätt jogg och ett besök på gymmet. Det var ganska skönt att få ur flygresan ur kroppen och känna sig pigg och stark inför alla lekar med Dogge.

Igår körde jag ett längre löpass på 40 min som började med soluppgång över karibiskahavet och svår sprungen sand. Lite längre fram passerade jag en varan som gömde sig i ett odlat mangroveträsk. Jag sprang ikapp en kille som knuffade en sådan där trädgårdstraktor och i en nedförsbacke hoppade han upp för att rulla utför. Han märke aldrig att jag kom ikapp och började skjuta på och traktorn accelererade uppför! Snacka om att han blev paff.. Det är även ett bra kvitto på att jag börjat springa lätt och ljudlöst.

Själva hotellet uppfyller alla krav och överträffar alla förväntningar jag hade på det. Sydamerika is the shit! Grymt bra mat, fantastisk väder (som svenska högsommar utan regn) och trevligt folk.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar