måndag 3 december 2012

Helgen

Då var helgen slut och en ny vecka står till förfogande. Jag har inte skrivit något på bloggen under helgen av två orsaker.
1. Jag gillar inte att blogga från mobilen
2. Mamma och pappa har varit på besök så jag har inte kopplat upp datorn.

När mamma och pappa kommer innebär det Douglas får en lekkompis 24 timmar om dygnet och att man äter ordentlig mat.

I fredags var det Dillkött och potatis som stod på menyn, vilket måste vara en topp 3 av rätter.

 Det ser inte så roligt ut som det smakar!
 
Lördagen var det tidig uppstigning och träning som stod på schemat 60 min cykel och 45 min löpning innan det var dags att klä granen och baka pepparkakor.
Jag gillade passet som Clas hade lagt ihop. Tungt och vidirigt!
 
Cykling: Change Up Ride (40 min Main Set)

Planerad tid: 1:00:00
Beskrivning:
Uppvärmning med 5 minuter Easy, 5 minuter Steady
+++
Huvudseriens mönster är sen 4 minuters block med 92-94 i kadens som varvas med
70-75 i kadens så det blir 40 min totalt utan vila.
+++
Cool Down
Kör passet på Steady ansträngning
Löpning: av cykeln (Steady transition Run (2))
Planerad tid: 0:45:00
Beskrivning:
Kör löpningen på steady ansträngning direkt efter cykelpasset, gå 1 minut var 9: e
minut och avsluta passet med 6x75 meter strides med 30 sek gåvila.


Storbagaren. OBS kolla hårskyddet, gjord av mig för säkert 30 år sedan!


Den 7:e dagen i veckan var födelsedagsfirande av Emelie.
Jag och Dogge steg upp tidigt och var ute med rattkälken och åkte backe upp och backe ner tills vi inte orka mer.
Ute med Polarisen
 
Senare på kvällen invaderades huset av folk och festen var i full gång. Till fikat hade vi två bord, ett för barn och ett för vuxna. Jag satt vid det första.
Emelie fick massor av paket, vissa normala och vissa sjuka.
Anna gav tidningen Ernst. För mig är Ernst bland det värsta som finns på jorden.
Sebastian gav ett grislår...
 
Julmaten
 
 
Dogge somnade redan 1800 och vi fick se Solsidan i lugn och ro.
 
Hörni vad säger ni om det fantastiska vädret vi har fått? Så skönt! Något som inte var skönt var frost på kontorstolen på morgonen!
 
Ses! 

 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar