tisdag 26 november 2013

Autopilot på

Autopilot påkopplad. Fart 5,0 min/km puls 150-155 i 12 km.
Oj förlåt var ni här?!
Ja lika bra att fortsätta på söndagens långpass! 12 km i lätt distanstempo, farthöjning 2 km sedan avsluta resterande 5 km lätt.


Turen gick från Spånga via Lötsjön och Rostasjön. In till Sumpan och Bälstavägen, Sundby och hem.
Jag tycker att jag har kommit in bra i löpningen och har inga problem med att köra i 5 min/km tempo under mina distanspass. Jag har dock ett litet problem i min högra fot som gör sig påmind efter ca 100 min löpning. Det är samma smärta som jag hade under vintermarathon. Det strålar upp mot skenbenet/vedbenet. Jag tror att jag skall köra mina "uppbyggda" dojjor ett tag för att se om det försvinner.
Nog om det!

Vi var även på ett 4-årskalas hos Dogges dagiskompis i söndags. Kan lova att jag var 10 ggr så trött när jag kom därifrån som efter löpningen. Ni vet den där nöjdhetskänslan som man får efter ett bra pass, den är 1000 ggr bättre när man ser alla barnen leka på ett kalas! Så mycket glädje. Grymt.
Jag passade även på att skruva ihop min nya trainer från Taxc då den gamla gav upp efter ett hårdare pass. Jag testade att kalibrera wattmätaren och det verkar som att det är betydligt bättre än på den förra. Måste ha varit något allvarligt fel på den...
Vi får se idag hur den fungerar. 2x20 min tröskel står på schemat.

Nä nu får jag återgå till att plugga på redovisningen som jag skall hålla i på torsdag. Mycket med kul!

Ses!

Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar