fredag 8 november 2013

Test hos Team Snabbare

Var över till Pål på Team snabbare igår och gjorde lite cykeltest. Min tanke var att göra en 3D fit på tempohojen och därefter slänga upp den på trinern. Samtidigt vill jag börja jobba med mina svagheter och försöka samla så mycket gratis effekt som möjligt.
Jag har haft ett lite problem under löpningen med att jag blir trött, får ont i nedre delen av quadriceps och Vastus, det är alltså muskeln som sitter längst ut på låret.

Jag fick ganska tydliga svar på varför jag blir trött/får ont där. Jag jobbar väldigt mycket med framsida lår när jag cyklar i mitt IM tempo. När jag trycker på och kommer upp mot 1/2 IM och tröskeltempo får jag betydligt bättre teknik och ett fint rundtramp.
Alltså måste jag fixa till mitt rundtramp och få mitt feta arsle att dra ett större last...
I övrigt tyckte Pål att jag cyklar bra tekniskt och har en bra fördelning av jobbet mellan höger/vänster ben.

Vi kan hoppa tillbaka till själva testet och hur det fungerar så kopplas cykeln upp mot en liten dator. Den gula burken. Här kan man se kadens, puls, vinklar och den procentuella kraftfördelningen.



Bettan


Mitt i testet, till vänster sitter Tobias Höglin.

Utöver de tekniska testerna körde vi ett tröskeltest på 30 min. Vi skulle alltså lägga oss på en ansträngning som vi klarade att hålla 30 min, dvs. lite mer än tröskel. Jag kom väldigt fort upp i puls och watt och lyckades att öka genom hela testet. Jag fick en snittwatt på 230 watt vilket är 10 mer än i augusti. Jäkligt kul att se att man är på rätt väg med träningen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar