fredag 22 november 2013

Focus hållbar simning

Körde mitt livs längsta simpass idag, ca 4000 m. Japp så är det! 
Jag hade som mål att hitta en hållbar ansträngning för 3700 m. Jag valde att ta en mellantid varje 500:a meter och dricka lite varje 1000 m, för att bryta av och få passet mer likt 3x1000 m. I början kändes det lite segt i kroppen men jag kom ändå in fort i passet. 
Jag låg stabilt mellan 9:45 och 9:30/500 m. Jag tror att snittet landade på 1:55/100 m.
Tycker att det finns några växlar till att använda men måste jobba lite mer med distansträningen här. Jag fick lite ont i undermarmar och axlar de sista 500:a metrana. 

Då löpningen går väldigt bra just nu kommer jag försöka lägga fokus på cykel och sim i ett par veckor och köra riktigt tribasserad träning. För simningen blir det ett fart, ett teknik och ett distanspass. 
Jag kommer jobba mycket med att binda benen för att få upp styrkan och "draget". Jag ska se till att rotationen sitter samt jobba på bensparken under teknikpasset och kanske ge mig på 5 km. 

Nu är det läggdags! 
0700 lättar jag ankare i garaget och bränner 2 h på cykel. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar