söndag 27 januari 2013

Monsterpass

Igår körde jag ett monsterpass. Inte det längsta eller det hårdaste jag kört men för den här tidpunkten av året skapade den total muskeluttröttning. Smärtan var total under hela gårdagen kan jag lova. Jag har inte frågat coatchen vad just detta pass har för mål eller syfte men jag tror att de varierade kadensen gör att man får en bra utmattning.
 
Brick: Change Up Brick (2*36min)

Planerad tid: 2:30:00

Beskrivning:

Värm upp med 10 minuter Easy, 15 minuter Steady, 5 minuter Easy

Huvudserien är 8x4 minuter i tempoställning med 30 sek Easy återhämtning som

körs 2 gånger med 10 min lugnt emellan 2*36 min alltså.

Mönstret inom varje 4 minuters intervall är:

• 90 sekunder vid 92-94 rpm;

• 60 sekunder vid 70-75 rpm;

• 30 sekunder vid 92-94 rpm;

• 60 sekunder vid 70-75 rpm

+++

Ta 10 min lugnt mellan huvudserierna

• Set #1 börjar med Steady and ökar till mod-Hard för de 4 sista upprepningarna

• Set #2 börjar med Steady och ökar till Hard (tröskel) for de 4 sista upprepningarna

Cool Down med 10 min Easy

+++

Spring sen 30 min i Steady ansträngning (inkluderat i 2:30:00 tiden )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar