söndag 13 januari 2013

100 dagars utmaningen - Jobbig dag

Det har gått 13 dagar i 100 dagars utmaningen och idag var det en jobbig dag.

Jag har inte haft något söt sug alls tills idag. Jag körde ett ganska hårt pass på cykeln och avslutade med lite löpning. När jag kom hem hade Emelie gjort fantastisk god pumpasoppa. Jag fick i mig 4 portioner samt några smörgåsar.

Vi drog till Sickla köpcentrum och plötsligt kom suget tillsammans med hungern. Det är helt klart att lätta soppor inte kan driva ett kärnkraftverk! Rent impulsvist ville kroppen ha snabbt energi och skrek efter socker, godis, läsk och annat läskigt.
Det är uppenbart att hjärnan försöker köpa energi på rea och triggar alla känslor för att få sitt behov tillgodosett.

För att undvika liknande händelser ska jag fylla depåerna rejält efter träningen och undvika äta regelbundet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar