lördag 19 januari 2013

Byggarmat

Drog till med ett storkok idag. En mustig härlig Chili, stark, god och den gör gott. Inget halvfabrikat, inget skit utan äkta råvaror i bästa klass, härligt att jobba med.

Emelie hade plockat fram ett recept som innehöll morötter, lagerblad, honung, ingefära, selleri och massa annat som jag inte bukar använda. Vi brynde upp ca 3 kg kött och blandade i resten av sakerna. Grytan bubblade i ca 2,5 h och undertiden han jag kör ett monsterpass.

Cykel
10 min easy, 10 min steady, 5 min easy
3x4(6 min 92 kadens och 6 min 70 kadens) 5 min easy mellan seten.

Löpning

15 min steady

Totaltid 120 min

När jag kom tillbaka var köttet mört och fint. Det är just det som är så fint med bra kött. Grytan behöver inte koka 5 h för att det ska vara mört.

Bild 1: råvaror

Bild 2: ca 5 liter grym mat.

Du får själv gissa vilken bild som är vilken.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar