tisdag 15 januari 2013

Service av kroppen

Jag var hos naprapaten idag för att göra 100 mila servicen. Marie som hon heter brukar massera igenom axlarna och köra stötvågsbehandling runt skulderbladen.
Jag har en gammal krigsskada från min skidkarriär som gör sig påmind om jag simmar mycket. Hon drar och töjer, trycker på någon punkt och ser förundrad ut. Oftast suckar hon och hmm:ar lite. Sedan frågar hon om jag har någon ny akut skada.

Det hade jag idag, faktiskt.

Jag har haft ont i hälen i ca en månad. Det är på insidan ganska långt fram där tydligen senorna fäster. Tydligen är det plantar fasciit, början till hälsporre. Hon masserade lite och körde med stötvågor och avslutade med att tejpa foten till storlek 36.

Hur kan det komma sig att jag fått det? Jag springer väldigt lite, har bra skor, inga nya underlag.

Skit samma det är inget jag hänger upp mig på.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar