torsdag 10 januari 2013

Förrvirrningens tid

Förrvirrningens tid har nog aldrig varit mer aktuell än vad det är just nu.
Det spelar ingen roll vilken tidning eller nyhetssammanfattning du lyssnar eller tittar på så sprids de förrvirrande dubbla budskapet.

Om du är intresserad av ekonomi och läser DI kan du läsa på sidan 4 att du ska binda boräntan och på sidan 5 är rörligt det bästa valet. På sidan 7 kan du läsa vilka aktier du ska satts på och på sidan 8 ska du spara i fonder eller på kontot i oroliga tider.

Du kan läsa att det är totalstop i bilbranschen samtidigt som leveranstiden på en ny WW är kring 8 månader.

Är du intresserad av träning kan du läsa att det är helt ute att köra distanspass! Några intervaller om 30 sekunder i maxpuls och du har förberett dig för en Ironman.
Du kan läsa i Runnersworld att du skall undvika intervaller under grundträningen för att därefter få förslag på intervallserier mellan 400 och 1000 m i vintermörkret.

Jag förstår att varesig Runners eller DI är några "fakta böcker" och vill sälja så många nummer som möjligt. De vill göra så många läsare som möjligt nöjda oavsett om du tränar distans, intervaller eller binder ränta.

Men ändå!

Jag köper en tidning för att nöjesläsa och lära mig något. Jag förutsätter att de reportrar som skriver i tidningen är kunniga inom ämnet. Att de väger + och - och gör vissa ställningstaganden i viktiga frågor och har en tydlig rödtråd.

Jag är fruktansvärt tacksam att jag har Clas som coach och låter honom sköta tänkandet. Han är tydlig, kunnig, påläst och konsekvent. Och det viktigaste är att han har en rödtråd så att vi som elever kan utvärdera hans syn på saker och ting innan man binder upp sig. Tillskillnad från våra magasin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar