tisdag 27 november 2012

Måttlighet med allt

Det var ingen inspirerande morgon direkt. När klockan ringde 05:05 var det svart ute, smattrandet mot fönstret avslöjade att det inte direkt var badstrandsväder. Jag fick leta djupt i motivationsryggsäcken för att ta mig ut på morgonlöpningen. När man väl har kommit igång och man blir lika blöt inifrån som utifrån är det helt ok.
Dagens löpning om 45 minuter gick så fort att de var slut på 43!


Jag försöker att inte hänga upp mig på vädret. Ett väder är just bara, ett väder. Det finns olika typer av väder. Snö, regn, sol, vind osv. Att hänga upp sig på att vädret inte är det önkskade en dag är väldigt kortsiktigt tänk. Oavsett om du tränar för en tävling eller för hälsan så handlar det alltid om att flytta sig ur komfortzonen. Om just vädret hjälper till idag är det bara att tacka och ta emot.
Men jag kan ändå tycka att herren där uppe har tagit regnandet ett steg för långt, det sägs ju. Måttlighet med allt och det borde även gälla honom eller hen.

Just måttlighet med allt har även vissat sig i mina ben. I oktober körde jag och Clas igång träningen, benstyrka och tung cykel ligger högt upp nu. I lördags fick jag köpa nya byxor då mina gamla har blivit tajta över låren. Tog måttbandet och + 3 cm i omfång på tremånader. Kanske dags för några av Sveriges bodybuilder att ta kontakt med undertecknad..


Samma bekymmer, Roberto med 80 cm i omkreds runt låren.

Nu skall jag kolla Smurfarna med Dogge.

//Arnold

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar