lördag 3 november 2012

Idag så sitter det många förhoppningsfulla tävlingsladdade människor i USA och väntar på starten. Några har hört det tråkiga beskedet att New york Marathon ställs in då staden inte hämtat sig efter stormen. Rätt eller fel vet inte jag.

 
Inget vi får uppleva imorgon söndag


Andra sitter i Florida och väntar på starten till Ironman. Djungeltrummorna säger att det är många svenskar på plats bla. syns



 
 
 
 
Alla bilder från Fäjsbok
och säkert många svenskar till....
 
Här hemma rullar vardagen sin vanliga gång. Jag gjorde ett konditionstest igår på löpbandet. Testet är väldigt simpelt och ordet simplet kan man sätt på mycket av de pass som Clas skapar åt mig. Inte simplet genom att det är lätt att genomföra dem, utan mycket tanke och inget lull-lull. Det passar mig utmärkt!
 
Testet går ut på att man springer 3 km i fart steady och 3 km i fart mod-hard. Dessa farter är unngefär IM marathon och 1/2 IM. För mig handlar det om 5.30 och 4.3. Här är inte farten eller mjölksyran viktig utan vi skall mäta effektiviteten, tror jag!
 
 
Här är min pulskurva interpollerad mellan 500 m hållpunkter. Tänkte lägga in motsvarande kurva efter varje test. Kul va!?
Nu skall jag ladda inför dagens pass med en kaffe och Nicke Nyfiken.
 
Viktigt att tänka på inför vintern, ät inte gul snö!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar