lördag 11 januari 2014

Så kom den..

Så klart pratar jag om snön. Så vackert ljust! Fantastiskt att sitta vid köksbordet med en kaffe och bara titta ut. 


Var ut till garaget och cyklade de första 60 km av IM Frankfurt på trainern. Ett ganska lugnt pass på 130 min som jag byggde upp så här.
3x 30 min lätt till IM tempo, 5 min uppsittande. 
3x 3 min 75 Rpm,1 min 95 RPM 
Lätt avslutning resterande av tiden 

Jag fick dock lära mig en sak den hårda vägen. När man kör profilvyn på trainern så är det bakdäcket som representerar din position, inte framdäcket. Jag kom till en backe som jag trodde skulle vara tuff. När motståndet aldrig kom lastade jag på växlar och körde med 75 RPM. Jag pustade ut när framdäcket gick över krönet men då. PANG! Börjar backen.. Shit vad jobbigt det blev plötsligt. Men dubbelt så skönt när jag väl nådde toppen. 

Nä nu är det dags att gå ut. Kanske in till stan och handla lite kläder, alltså inte träningskläder. Skulle behöva en ny kostym, skjorta och ett par skor. 

Någon som vill springa långpass imorgon? Start vid 0700 och ca 2 h. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar