söndag 26 januari 2014

Ett bra veckoslut

Det var ett bra veckoslut! Tidig fredagmorgon till Lidingö för att ha ett utvecklingssamtal med en medarbetare, jäkligt kul med unga som vill utvecklas! Man känner glädjen och inspirationen som de har.

Jag jobbade även lite med ett projekt jag håller på att starta upp i Skutskär. Det är en etapp på den nya järnvägen som skall byggas och jag sitter och ritar lite 3D data.
Nedan kan ni se ett litet snitta av det jag har ritat. Det gröna området är järnvägen som skall byggas och det blå är befintligmark som det ser ut idag. Modellen som jag skapar använder vi för att styra grävmaskiner och för att räkna mängder, hur mycket schakt/fyll är det mellan de olika modellerna.




Jag hann även stanna till på Erikdalsbadet och klämma till med ett nytt personbästa. Nytt PB i simdistans. 4100 m inga jättelängder men ändå, jag är nöjd.


Startade upp med 4x500 m lugnt. Sedan körde jag en huvudserie på 2000 m som bestod av följande:

10x100 halv IM fart/IM fart
4x50 Olympiskfart
6x100 halv IM fart/IM fart
Avbad

Jag var även till Mia på Rehab Access. Ja ni vet hur det känns när en armbåge hittar någon muskelknut och ni som inte vet. - Testa. Det var hårt men gjorde givetvis gott!

Vi var även iväg och köpte en ny kaffemaskin. Vi har alltid haft Nespresso och så blev det igen!



Igår var jag ut och sprang ett långpass. Det blev en rejäl genomkörare på 24 km och årslängsta! Turen gick via Bromma FLP, Äppelviken, Ålsten, Nockeby, Södra Ängby, Vällingby och hem.


Energin fyllde jag på med hos o'learys och popcorn till nya Bamsefilmen. Ja vi passade även på att snagga till Dogge, dessutom hos en riktig frisör!


På kvällen bokade vi en resa till Thailand. Blir grymt skönt att komma iväg två veckor under mars! Lägga lite fokus på öppetvatten sim och få springa i linne.
Har ni tänk på vad det kostar att åka ex till Thailand jämfört med Playitas?

Vi betalar 8150 kr/vecka/person inkl frukost, 5-stjärning hotell.

Playitas Avresa 30/3    9200 kr/vecka/person inkl frukost, hotell

Surt sa räven...

Jag har även sålt massor av träningsutrustning men mycket finns kvar! Bläddra bakåt lite i mina inlägg så finns "Garagerensning" kolla om du behöver något.

Nä nu skall jag kolla nyhetsmorgon.

Ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar