söndag 10 februari 2013

Baksmälla

Gårdagens hemska händelse i byn har just blivit verklighet för många. Vissa tycker att tråkigt att puben är borta men givetvis är det mest synd om Rovas som blev av med sitt hem, alla kläder, minnen, foton och andra saker som påminner om en försvunnen tid.
Tänk dig själv att vara utan alla dina saker, för alltid!

På morgonen hittade jag ett inlägg på fäjsbok av Malin Ylivainio som jag gillar.

God morgon!
I brist på sömn kom jag att tänka på en insamling till Sirkka å Folke.
Gå i genom Era garderober, skåp, passa på att rensa. Dessa två har ingenting mer än de plagg de har på sig idag. De behöver allt. Kläder, handdukar, påslakanset, å mycket mycket mer. Jag hämtar och levererar om Du inte vill göra de. Ta kontakt med mig.
070-6988778


Jag tycker att ni som har saker och ting över slår en signal till Malin.

Igår skrev jag att hotellets första hovmästare var Väinö vilket givetvis inte stämmer.

Hotellet byggdes och drevs av Isak Rova och var färdig år 1942, dvs. när Väinö var bara 9 år gammal och inget annat.

Jag kan även passa på att berätta att vi nådde något form av besöksrekord igår. Inlägget "Sista beställningen" lokade ett par tusen besökare och jag vill tacka alla för de mejl och kommentarer som strömmat in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar