söndag 24 februari 2013

Erfarenhet och orutinerad

Helgen lider mot sitt slut. Likt hösten kämpar man kvar, som att de sista timmarna vore de sista andetagen. Ändå vet man att en nu vecka föds imorgon, nya möjligheter, ett jobb att gå till, en familj att komma hem till och nya pass att rulla igenom eller att härda ut i.

Jag var till Sveriges i särklass bästa sportbutik igår. Martin "lillstekaren" gled runt bland kläder, skor och skidor. Nu snackar lite om Asics nya Lyte 33 innan vi går in på riktiga grejerna. DS trainer! Det måste vara den mest kompletta skon som har tillverkats och årets modell är ännu bättre. Skon sitter som handen i handsken.. Martin är en erfaren skohandlare som ger bästa möjliga service!

Jag var ut och körde ett längre löppass idag, 90 min fördelat på 3 etapper.
30 min Easy lätt joggning, strax under 6 min/km puls kring 150
30 min Steady, 5,45 min/km puls 160
30 min Steady, 5,10 min/km puls 162
Innan jag drog ut smorde jag in benen ordentligt i Linnex. Fy fan vad det brände när jag kom hem! Verkligen ett junior misstag att smörja så grundligt.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar