onsdag 5 februari 2014

När kapaciteten tryter...

..tilltar fantasin! Att jaga rekord är något som driver idrottsmän och kvinnor. Oavsett om rekordet ger dig en OS-medalj, prispengar eller noteringen PB med en stjärna runt i dagboken är det ett rekord. Du drivs av det och du delar med dig hela upplevelsen till alla du möter. Oftast har du tappat åhörarna någonstans kring första 500 m. Den tomma flackande blicken stör dig inte det minsta. Rekordet är satt! 
Jag tror inte att det finns någon sport som är så duktiga på rekord som just simning. Titta bara på Phelps. 

100 m fjärilsim långbana (2009)
200 m fjärilsim långbana (2009)
400 m medley långbana (2008)
4×100 m frisim långbana (2009)
4×200 m frisim långbana (2009)
4×100 m medley långbana (2009)
4×100 m frisim kortbana (2009)

Det är fler rekord än en tungviktsboxare går ronder! Dock så är varje rekord, ett rekord! 

Idag så drog jag till Vällingby för att sätta rekord. Att få klicka in PB i dagboken och dessutom ska jag flyga till Kiruna idag! Det innebär att jag har 90 minuter att berätta om mitt rekord till passageraren intill mig. Och det bästa? Hen kan inte fly!



Som övriga i simvärlden införde jag att nytt rekord. Längsta sim med drags. Alltså badbyxor som skapar motstånd. 


3000 m lyder mitt nya rekord! Fast egentligen är det 3100 m för enarmsövningen och benspark reggades inte.
Jag bryr mig inte det minsta att inte denna distans är med i os. Troligen kommer ändå inte stackaren intill mig begripa ett skit när jag berättar om drags, anifog, voltvändningar och catch up.

Idag är det en rekorddag!


Ses!

Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar