söndag 2 februari 2014

Den hemliga agendan

Jag känner mig som en langare. Lockar, övertalar, lovar sköna mentala resor. Jag smyger ner det lilla paket intill henne. Tar henne ömt på låret och styrker undan håret från ansiktet. Ta paketet säger jag uppmanande. Hon är lite avvaktande och rädd när hon tittar på det lilla paketet. Svart och neongrönt, 15x15 cm. Hon öppnar paketet och plockar ut innehållet  och provar. Jag tänker beröm i inledningen! Du är så vacker! Du klär i detta. Vill inte skrämma. Inga hastiga rörelser. Jag vill inget annat än dra iväg 10 förslag på turer vi kan göra. Jag och hon, min älskade. Jag vet att jag måste vara tålmodig och inte låta fantasin dra iväg. 

Givetvis talar jag om det lilla vinterpaketet från Asics som jag gav till Emelie.


Snart så! Snart kommer vi att tala om tröskelpass, distansträning och lactatest. 
Så oförstörd, så försvarslös. Du är i mitt våld, du är i löpningensvärld. I'm your sugar man. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar