söndag 23 september 2012

Timing

Timning


Vad du än sysslar med är timningen viktig , kanske bland det viktigaste. Ska du med tåget måste du vara i tid på perrongen, ska du äta på Grill måste du boka bord i tid. Ja ni fattar poängen.

Jag känner mig i bra form till Lidingöloppet och bara det är kors i taket. Jag brukar vara som starkast i april-maj just innan alla tävlingar startar. Jag känner mig starkare nu än under Ironman vilket ifs inte är så bra, då IM var huvudmålet.

Jag kan ha jäkligt svårt att träna lugna försäsongspass som oftas blir tråkiga, jag gillar inte att träna Core fast jag vet att jag måste, jag hatar att strecha fast jag vet att det gör mig bättre. Man kan säga att jag lever efter matrisen - Livet är för kort för att beställa husetsvin.

Gårdagens pass var:

2 km uppjogg med löpskolning
20x400 m, 45 sek vila
2 km nedjogg

Någonstans kring 15:e intervallen smärtade det till i höger vad, ingen fara men ändå -smärta. En normal person skulle ha klivit av men jag hade en grym serie pågång. Jag hade en spridning på +- 2 sekunder mellan intervallerna och ville hålla ihop detta. Bara 5 till var tanken. Jag körde de tom de 3 sista negativ från 1,30 till 1,25. Är det något mer än fina viner jag gillar så är det juste statistik och detta pass går in där, 20x400 m intervalltid 1,32-1,30 förutom de tre sista då.

 
Dålig timning 1
Hårt lindad och skadad vad
 


 
Dålig timning 2
En lök som är påväg upp



 
Dålig timning 3
Douglas sjunger lille katt kl 2200 igår kväll
 


Lär vi oss något av detta? Jo drick inte tetravin lösningen är Amarone på småflaskor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar