söndag 30 september 2012

Lidingöloppet

Dagen efter hälsoöns stora spektakel. Var tveksam till start då jag hade tecken på förkylning med ca 10 slag högre vilopuls. Jag valde dock att springa utan att pressa mig till max.

Starten är som på alla andra tävlingar men för första gången valde jag att gå bak ett startled, från 1B till 1C. Tanken var att inte tjuvrusa ibörjan. Starten rullade på bra men det var ledigt och första km är det trångt. Jag lyckades ändå komma iväg bra och första 5 hade jag en snittfart på 4,30 min/km.
Nere vid vallen rullade det på och bitvis låg vi nere på 4,05 min/km och sitter till 10km hamnade oxå kring 4.35 min/km.
Någonstans kring 14 km fick jag besöka en rotvälta och lätta på magen.. Just här tycker jag att banan är som tyngst med det böljande landskaper, eller som Anna sa. Det går upp innan man har kommit ner.
Fram till 20 km rullade det på i kontrollerad fart och jag tar det ganska lugnt i backarna. Sista 10 är det bara sista biten hem och allt känns bra. Jag korsar mållinjen på 2.29. Det känns som att 2.25 skulle varit en mer rättvis tid men med lite skavanker blev det inte mer. Jag fattar inte att jag får blåsor och blånaglar. Inte direkt att man är ovan löpare..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar