onsdag 19 september 2012

Omkast i programmet

23 km upp och ner på ön


Större ändring i träningsupplägget för veckan. Ibland upplevs detta som ett inspirerande lönesamtal och andra gånger som ett brev från skatteverket. Orsaken till ändringen stavas Marcus och han är regionchef på Veidekke, tillika min chef. Fick ett mejl om att alla startegidokument skall vara klara på torsdag. Vi tar den tid som behövs och en outlook kallelse dimper ner, 0800-2100.

Så idag fick det bli Lidingöloppets sista 23 km, inga krav på fart utan målet är att vara ute länge. 1 h och 50 minuter senare kommer jag tillbaka till Vallen och tar en extra runda för att få ihop 2 timmar.
Kan inte hitta mycket positivt i dagens pass, så jävla tungt! Låg puls men benen sega som snor. Tror att jag hoppar simningen i morgon och tar dessutom vilodag på fredag. 2 dagar vila borde ge superkompetation.

Annars har det inte hänt så mycket. Pratade med Clas Björling under veckan och blir så peppad och ladda av att lyssna på honom. Jag längtar verkligen tills det är dags att bygga upp superkroppen inför Ironman Nice.

Kan berätta att jag hittade följande inlägg hos Pasi på Runners idag. Kan man få bättre betyg?
http://www.runnersworld.se/blogs/pasisalonen/ja-ja-det-var-vart-ett.htm#comments


Gör som Pasi. Skratta och njut med Vägen till Nice

Dagens skörna

Ät inte snö du får mask i magen sa mamma. Enligt Vakna med the voice stämmer inte detta. Så nu längtar jag till vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar