torsdag 13 juni 2013

Os och VM klass på fältet

10 dagar kvar till nya Franska revolutionen. Nu jävlar ska de vindrickande snigelätande få se på fart...
Jag har haft in cykeln på en sista service. Nya däck, justerat växlar och bromsar, dragit åt allt osv. Jag fick min nya tävlingsdress från Human Speed som den gamle triathlonguden Rasmus Henning driver. Jag har simmat in den nya våtdräkten från Orca. Jag har gått ner en storlek på dräkten för att den skall sitta som ett korvskinn över mig. Spännande att se vad det ger!
Några tips till dig om du skall köpa våträkt.
  • Storleken, se till att du får upp den i skrevet och armhålan. Hellre för liten än för stor!
  • Duktig simmare = dyr dräkt. De flesta märken har 3 eller fler modeller. Den första dräkten är en instegsmodell och passar dig som skall simma Vansbro. Nästa modell i serien passar oss som simmar ca 2 ggr/vecka och kör triathlon. Dräkten har oftast bra flytkraft men är något "stel". Den dyraste dräkten passar torpeder som är bra på att simma och prioriterar rörlighet framför flytkraft.
  • Köp en dräkt som är till för att simma i, inte surfing..
Igår passade jag på att köra Sickla triathlon tillsammans med 57 andra deltagare. Många större organiserade tävlingar kan bara drömma om ett startfält som detta. Bara för att name dropa några så fanns Lisa Nordén där, som fick se sig slagen av Tom Honing som i sin tur slog undertecknad med 10,48. Ni kan kolla min pulsloggning här!
Några tider:
Tom 44:35
Lisa 46:07
Jojje 49:10
Jag 55:24

En fullständig resultatlista finns här.

De kommande dagarna är det inte mycket som händer i träningsväg. Lite cykel och simma där jag kommer att leka med farten utan att ta ut mig. Jag håller på att skriva ut alla papper som skall med och se till att allt klaffar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar