fredag 21 juni 2013

Näst sista inlägget

Midsommarafton och troligen går många runt kylskåp och väntar på första ölen. Du är kanske i Dalarna iklädd en traditionell dräkt eller i Skärgården i ditt sommarcribb som Stockholmarn kallar stugan.
Själv sitter jag och Dogge och kollar Rasmus Nalle! Jag har packat det mesta av grejerna, kollar av packlistan flera gånger ändå känns det som att man glömt något, typiskt! 

Idag ska vi fira midsommar hemma, kanske går vi ner till stången är i kvarteret. Jag ska även ta en kort jogg på ca 30 min. Syftet är inte att förbättra något utan hålla sig rörandes så man inte blir stel och plummsig. Imorgon åker jag vid 0430 mot Arlanda och planet lyftet 0700. Väl framme i Nice är det ca 5 min med taxi till staden och då är det registrering som gäller. Jag går och checkar in på hotellet och skruvar ihop cykel och 1600 är det dags att checka in den tillsammans med Running och bike bagen. 
I påsarna ska allt som jag ska ha under de olika momenten finnas.

Cykelbagen innehåller 
Solskydd
Glasögon
Gel, bar 
Hjälm 
Vaselin 
Själva cykeln har redan skorna fastspänna och drycken är tankad.

Löpningbagen
Gel 
Solskydd
Keps
Strumpor 
Skor 

Jag själv har på mig linne, byxor, pulsklocka och vadholkar från start, alltså de är med under våtdräkten.

Förutsättningarna ser ändå helt ok ut. De har lovat ca 25 grader och lätt vind. 



Jag själv är ganska täppt i näsan och har lite irriterad hals. Tror dock inte att det kommer påverka prestationen. Nä nu är det inte så mycket mer än att härda ut i 10:30 h ett långt projekt är snart slut. 
Ni kan följa mig på http://ironmannice.com/ och mitt startnummer/bib är 1244. Mitt mål är att hålla följande hålltider.
Sim: 01:10
T1: 00:05:00
Cykel: 05:35:00
T2: 00:05:00
Löpning: 03:35:00

Jag snodde en bra bild av Alex, www.ironmanalex.se så ser ni vad som väntar oss.

Ses i på andra sidan mållinjen! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar