måndag 18 mars 2013

I backspegeln är det skönt

Måndag, ny vecka, nya förutsättningar. Vi kör halva veckan i Hindås utanför Göteborg och avslutar veckan med festligheter och säsongstart på premiärmilen.

Men som rubriken avslöjar ska vi titta bakåt på förra veckan. Den avslutades med fina resultat på träningen.
I fredags tangerade jag rekordet på 1500 m men med en spridning på 2 sek mellan 250 m mellantiderna, ja inte sista då där jag gasade på. Känns jäkligt skönt att jag hittat fartkänslan i simningen och kan relatera den till upplevd ansträngning och inte bara klockan.

I lördags körde jag ett upplägg som stimulerar ett 1/2 ironmanpass.
Passet är uppbyggt i två block som vardera är 60 min som körs sammanhängande. Först är det 40 min i ironmantempo som övergår till 1/2 im tempo i 20 min. Till detta tillkommer 10 min uppvärmning och 5 min nedcykel. Passet avslutades med 45 min löpintervaller enligt mönstret. Upprepas 3 ggr.
4 min 5:20 tempo
6 min 4:45 tempo
4 min 5:20 tempo
1 min gång

Igår var det distanslöpning som stod på schemat men jag modifierade det lite.
25 min 5:45 tempo, lätt
15 min 5:10 tempo, Ironman
20 min 4:50 tempo, 1/2 im tempo
10 min nedjogg.

Givetvis är detta 3 hårda dagar som sätter spår i kropp och själ. Men visst är det en skön kännsla att logga passen!
Dessutom kommer denna veckan att göra ont, med tung träning och tävling. Men det är så att smärtan är ofrånkomlig men lidandet är valfritt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar