tisdag 28 maj 2013

Tisdagsnöje

Jag åkte kommunalt till jobbet idag! Buss och två olika linjer tunnelbana. Grön och blå. Orsaken till detta var ett distanspass som låg mitt i veckan för att hinna klämma in 5 timmar cykel på söndag. 
Nu är jag ingen rutinerad väghittare i västerort och därefter blev vägvalen underliga bitvis, som två besök i Solna C, nästan Essingeleden och Hammarbybackenstopp. Ja det sista var frivilligt. 
Planen var att dela upp passet i tre delar där första skulle gå i ca 5:30 fart, andra delen 5:10 och avslutas i 5:00. Tidigt kände jag att vinden var övermäktig, bitvis kämpade jag för att hålla 5:45-6:00 fart och när jag hamnade i lä stannade hastighetsmätaren på 4:45. Kul? Not...
Turen stannade på ca 23 km vilket får anses som godkänt tisdagspass. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar